Loading...
Gadget by The Blog Doctor.

Ahad, 25 Januari 2015

Shopping Sebagai Penenang Hati (tgk2 dompet, handbag)

sepet: Shopping Sebagai Penenang Hati

Aku rasa semua orang pernah rasa tension kot. Tak kisah la tension penat
tak rehat-rehat ke, tension jem ke, gaduh dengan pakwe ke, banyak keje
ke, takde keje ke. Amboi sangat takde keje pun nak tension. Tension aku
mendengarnya, haha!

Lain orang lain kan cara mengatasinya. Ewah, cara mengatasi okey.
Feeling budak sekolah menengah pakai tudung bawal jahit tengah. Tetiba.

Ada orang kalau tension je makan. Aku ni tension ke tak tension ke makan
tetap makan. Kalau tak dapat makan boleh amarah sangat. Rasa nak tarik
rambut Qery dan hentak2 kepala kat bantal.

Ada orang kalau tension je dorang jalan-jalan gi pantai. Ada orang
jalan-jalan shopping complex. Tak beli tak apa. Asalkan jalan-jalan.
Gitu.

Aku pulak?? Aku kalau tension, aku suka masuk pasaraya beli sayur,
buah-buah, keropok, biskut comel-comel. Haihhhh.. Tebiat ni aku perasan
sejak aku tingkatan-tingkatan lagi. Kalau tension, pegi kedai, beli
biskut yang comel-comel. Kalau duit banyak sikit, pegi pasaraya beli
sayur.

Bunyi macam alalalala bagusnya beli makanan tak membazir. Mihmihmih!
Jangan kau berfikiran sebegitu rupa ye. Sungguh tidak adik bagiku. Huhu!
Sebenarnya, apa yang aku beli 50% aku tak makan pun. Dulu sebelum
kawin, beli itu ini sumbat peti ais, tukang makannya mak abah dan
sesiapa je la yang ada kat rumah. Aku dulu liar kan, mana reti duduk
rumah. Wakakakaka

Bila dah kawin, kengkadang sayur tu basi je dalam peti ais. Basi? Layu
la kan. Pemendeeeee la Sepet ni basi basi basi. Kalau tak layu pun dia
mesti dah hitam atau dah tak keras. Paham tak tak keras tu camne. Huhu!
Kalau sayur kailan kan kite pegang dahan dia (lemah lembut tak sebut
dahan, muahaha) kan dia keras. Kalau dah lama terbiar dalam peti, kite
pegang dia cam lembik. Eh LEMBIK lah berpakataan ittew. Kalau dari tadi
aku bagitau sayur dah lembik kan senang. Haih. Nyampah. Penat taip.

Haritu masa interview majalah Ibu&Anak, Kak Fiza tanya aku tak
tension ke kerja camni. Tak ada cuti, kerja 24H, melayan customer macam2
ragam. Tension? Kalau takde customer kot baru tension. Haha! Aku suka
sangat-sangat meniaga. Asalkan barang yang aku nak jual tu aku suka.
Gitu.

Klik tajuk yang ada kaler kuning tu untuk tahu lebih lanjut.

Pihak kami ada menyediakan jualan secara online barangan handbag, dompet, cadar, eyewear, belt, jam tangan, pakaian kanak2 murah dan harga berpatutan. Boleh dijadikan barangan hantaran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Amazon MP3 Clips


JavaScript Free Code